Mit jelent az áru 14 napon belüli visszaküldése?
A fogyasztó (a fentiek kizárólag azokra a természetes személyekre vonatkoznak, akik kereskedelmi tevékenységükön kívüli célból szereznek be árut) jogosultak az áru átvételétől számított 14 napon belül értesíteni a céget (e-mail cím: spa@jjana.si)elállni a szerződéstől anélkül, hogy döntését indokolnia kellene. A határidő a megrendelt termék átvételétől számított egy nappal kezdődik. A fogyasztó által a szerződéstől való elállás kapcsán felszámított költség az áru visszaküldésének költsége (amely a szállítási szolgáltatás árlistája szerint kerül kiszámításra és attól függ, hogy küldeményről/csomagról/rakományról van-e szó). A fogyasztót csökkentett értékű szerződések (vásárlás) esetén is terhelhetik.
A vásárló köteles az átvett árut sértetlenül és azonos mennyiségben visszaküldeni, kivéve, ha az áru megsemmisült, megsérült, elveszett vagy mennyisége a fogyasztó hibájából nem csökkent.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
A vásárló a szerződéstől való elállásig az árut akadálytalanul nem használhatja, de csak a webáruház jellegéből adódóan (távolsági szerződés) van lehetősége a vásárlás átgondolására. A vásárló a terméket megtekintheti és a tényleges állapot megállapításához feltétlenül szükséges vizsgálatot végezhet.
A termékek visszaküldési jogának könnyebb megértése érdekében idézzük a piaci felügyelőség magyarázatát (forrás: Tájékoztató – A Szlovén Kereskedelmi Kamara Értesítője, 2012. január 20., 3. szám):
A távollevők között kötött szerződéstől való elállási jog kapcsán tudni kell, hogy az elállás a szerződéstől anélkül, hogy magával a dologgal bármi baj lenne, de ez a jog természetéből adódóan a fogyasztót illeti meg. pontja szerint – a távollevők között kötött szerződés megkötése. A szerződéstől való elállás joga nem azt jelenti, hogy a fogyasztó nem tudja, hogy mit vásárol (elvileg a fogyasztó is tudja, hogy mit rendel másért), hanem csak azt, hogy a jogszabályban meghatározott határidőn belül meggondolja döntését, , abban az esetben, ha ezt a döntést elhamarkodták, megváltoztatja döntését és eláll a szerződéstől.
Azt is tudni kell, hogy a távollevők között kötött szerződés megkötése nem ad több jogot a fogyasztónak, mint az egyébként klasszikus módon (vagyis boltlátogatással) történő szerződéskötés. Így a fogyasztó a szerződéstől való elállásig nem használhatja folyamatosan akadálytalanul az átvett árut, mivel ez nem próbavásárlás, ahol az áru kipróbálása feltétele a szerződés hatályban tartásának. A fogyasztó az átvett árut csak a tényleges állapot megállapításához szükséges mértékben és az üzletekben általában megszokott mértékben tekintheti meg és tesztelheti. Minden, a fentiektől eltérő „tesztelés” az áru használatának minősül, ami azt jelenti, hogy a fogyasztó ezzel elveszti a szerződéstől való elállás jogát..
A szerződéstől való elállás joga nem ad több jogot a fogyasztónak, hanem csak azt a lehetőséget, hogy vásárlási döntését felülvizsgálja, és abban az esetben, ha ez elhamarkodott, döntését megváltoztatja és eláll a szerződéstől,
Visszaküldési eljárás
A tételeket kétféleképpen lehet visszaküldeni:
- Személyes visszaküldés
Irodánkban Jana splet d.o.o. 1330 Kočevje, Kolodvorska cesta 16a.
Visszaküldési eljárás:
- Tölt Űrlap a termékek 14 napon belüli visszaküldéséhezs
- Csatolja a visszaküldeni kívánt cikk számla másolatát.
- Készítse elő a cikket szállításra. Védje meg megfelelően a tételt, mielőtt átadja a szállítónak. A szállítás során bekövetkező sérülések elkerülése érdekében a tételt az eredeti csomagolással vagy az eredeti csomagolással kell védeni. Ne felejtse el csatolni a adatlap nyomtatványt és a számla másolatát.
- Állítsa vissza az elemet a gyári beállításokra, ha olyan elektronikus eszközről van szó, amely rendelkezik ezzel a lehetőséggel (telefonok, táblagépek, laptopok stb.)
- Visszaküldés postai úton
A postai visszaküldés lehetőségét is igénybe veheti. Javasoljuk, hogy olyan kézbesítési szolgáltatást használjon, amely lehetővé teszi a küldemény nyomon követését.
- Tölt Űrlap a termékek 14 napon belüli visszaküldéséhez
- Csatolja a számla másolatát a visszaküldendő tételhez
- Állítsa vissza az elemet a gyári beállításokra, ha olyan elektronikus eszközről van szó, amely rendelkezik ezzel a lehetőséggel (telefonok, táblagépek, laptopok stb.)
- Vigye be a cikket irodánkba vagy küldje el postán. Ha visszaküldi a cikket az átvétel helyén a tételt a reklamációs osztályra küldjük, amely a panaszok kezelésével foglalkozik. A további panasztételi eljárásról a panaszügyi osztály tájékoztatja Önt.
- Ha postai úton küldi vissza a terméket, először készítse elő a szállításra. Védje megfelelően a terméket, mielőtt átadja a szállítónak. A terméket az eredeti csomagolással vagy olyan csomagolással kell védenie, amely a terméket védi, valamint az eredeti csomagolást, hogy elkerülje a szállítás közbeni sérüléseket. Ne felejtse el felvenni Űrlap a termékek 14 napon belüli visszaküldéséhez és a számla másolatait.
- A termékeket a címre küldje el:
Jana splet d.o.o.
Kolodvorska cesta 16a
1330 Kočevje
Termék visszaküldése
Figyelem: Minden csatolt dokumentumok nélküli visszaküldést elutasítunk.
Gyakran Ismételt Kérdések
Mikor élhetek 14 napon belüli visszaküldési jogommal?
A szerződéstől való elállás lehetősége arra szolgál, hogy Ön a terméket kinyithassa, megvizsgálhassa, és ha nem felel meg Önnek, vagy az elvárásai eltérőek voltak, elállhat a vásárlástól. Ezek az ajánlások nem érvényesek, ha a termék hibás vagy nem működik a vásárlás időpontjában. Ebben az esetben anyaghiba vagy garancia érvényesítéséről van szó. A visszatérítéshez való jogra, a jótállásra, az anyaghibákra és a nem megfelelően elvégzett szolgáltatásokra pontosabban a rendelkezések szabályozzák Fogyasztóvédelmi törvény (hivatalos egységes szerkezetbe foglalt szöveg).
Visszaküldhetek-e egy terméket 14 napon belül, ha jogi személy vagyok (üzleti vásárlás)?
Ha üzleti fiókkal vásárolt terméket, akkor elfogadta a vállalkozásokra vonatkozó üzleti feltételeket. A fő különbség a szerződéstől való elállás lehetősége: Cégek, egyéni vállalkozók és egyéb jogi személyek számára lehetővé tesszük a termékszállítmányok visszaküldését garanciális feltételek mellett. A fent említett szervezeteknek az áru kézhezvételétől számított 14 napon belül nincs lehetőségük a szerződéstől való elállásra anélkül, hogy döntésüket indokolniuk kellene, ahogyan az a fogyasztók (természetes személyek) esetében történik. Sajnos ezért a visszatérítés nem lehetséges. A jogi személyek általi vásárlások a következőkhöz kötöttek Általános szerződési feltételek A Trgvina Jana online áruház üzlete a korábban említett opciók eltérésével eláll a szerződéstől. További kérdéseivel hívjon minket a +38670 700 805 telefonszámon, vagy írjon nekünk a spa@jjana.si címre. Örömmel válaszolunk Önnek.
Milyen dokumentumokat kell csatolnom a termékek 14 napon belüli visszaküldésekor?
A szerződéstől való elálláskor vagy a 14 napon belüli visszaküldéshez szükséges vételár-visszatérítési eljárás lefolytatásához szükségünk van a megvásárolt termékről szóló számla másolatára.
Mikor kapom vissza a pénzem?
A lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a visszaküldési kérelmétől számított 14 napon belül visszatérítjük a vásárlást a számlájára, de csak azt követően, hogy a termékek visszakerültek a raktárba (postai visszaküldés esetén).
Mi a jogalapja a 14 napon belüli szerződéstől való elállásnak?
A visszatérítéshez, a jótálláshoz, az anyaghibákhoz és a nem megfelelően elvégzett szolgáltatásokhoz való jogot pontosabban szabályozza a rendelkezés. Fogyasztóvédelmi törvény (hivatalos egységes szerkezetbe foglalt szöveg).
Hogyan tudom megfelelően ellenőrizni, hogy a cikk megfelel-e nekem, hogy visszaküldhessem?
Amikor átveszi a terméket, először győződjön meg arról, hogy a csomagolás sértetlen, és óvatosan távolítsa el a csomagolást. Addig őrizze meg a csomagolást, amíg meg nem gyõzõdött arról, hogy a tétel illik Önhöz, és problémamentesen mûködik. Ellenőrizze az alapvető funkcióit a védőfóliák eltávolítása nélkül. Csak akkor távolítsa el ezeket, ha teljesen biztos abban, hogy meg kívánja őrizni a tételt. A fogyasztó az árut a szerződéstől való elállásig akadálytalanul nem használhatja. Mindazonáltal megvizsgálhatja és tesztelheti az árut a tényleges helyzet megállapításához feltétlenül szükséges mértékben.
A vásárló köteles az átvett árut sértetlenül és azonos mennyiségben visszaküldeni, kivéve, ha az áru megsemmisült, megsérült, elveszett vagy mennyisége a fogyasztó hibájából nem csökkent.
A vásárló a szerződéstől való elállásig az árut akadálytalanul nem használhatja, de csak a webáruház jellegéből adódóan (távolsági szerződés) van lehetősége a vásárlás átgondolására. A vásárló a terméket megtekintheti és a tényleges állapot megállapításához feltétlenül szükséges vizsgálatot végezhet.
A termékek visszaküldési jogának könnyebb megértése érdekében idézzük a piaci felügyelőség magyarázatát (forrás: Tájékoztató – A Szlovén Kereskedelmi Kamara Értesítője, 2012. január 20., 3. szám):
A távollevők között kötött szerződéstől való elállás jogával kapcsolatban tudni kell, hogy ez a szerződéstől való elállás, anélkül, hogy magával a dologgal bármi baj lenne, de ez a fogyasztót megillető jog a szerződés természetéből adódóan. szerződés – távolról történő szerződéskötés. A szerződéstől való elállás joga nem azt jelenti, hogy a fogyasztó nem tudja, hogy mit vásárol (elvileg a fogyasztó is tudja, hogy mit rendel másért), hanem csak azt, hogy a jogszabályban meghatározott határidőn belül meggondolja döntését, abban az esetben, ha ez a döntés elhamarkodott volt, megváltoztatja határozatát és eláll a szerződéstől.
Azt is tudni kell, hogy a távolról történő szerződéskötés nem ad több jogot a fogyasztónak, mint az egyébként klasszikus módon (azaz üzletlátogatással) történő szerződéskötés ). Így a fogyasztó a szerződéstől való elállásig nem használhatja folyamatosan akadálytalanul az átvett árut, mivel ez nem próbavásárlás, ahol az áru kipróbálása feltétele a szerződés hatályban tartásának. A fogyasztó az átvett árut csak a tényleges állapot megállapításához szükséges mértékben és az üzletekben általában megszokott mértékben tekintheti meg és tesztelheti. Minden, a fentiektől eltérő „tesztelés” az áru használatának minősül, ami azt jelenti, hogy a fogyasztó ezzel elveszti a szerződéstől való elállás jogát.
A szerződéstől való elállás joga a fogyasztónak már nem jogosít fel, hanem csak arra a lehetőségre ad lehetőséget, hogy vásárlási döntését még az áru átvétele után is felülvizsgálja, és abban az esetben, ha ez elhamarkodott volt, döntését megváltoztatja és eláll a szerződést, de nem ad jogot az áruk használatára.
Az eredeti csomagolásban kell visszaküldenem a terméket?
A termék visszaküldése esetén a vevő köteles a terméket a szállítónak történő átadás előtt megfelelően védeni. A tárgyat az eredeti csomagolással vagy olyan csomagolással kell védeni, amely a tárgyat az eredeti csomagolással azonos módon védheti.
Visszaküldhetem a terméket tartozékok nélkül?
A szerződéstől való elállás esetén vissza kell küldenie a terméket minden tartozékával együtt, amelyet a tétellel együtt kapott, pl.: kábelek, töltők, fejhallgatók.
Mikor kezdjük el számolni a 14 napot?
A szerződéstől való elálláskor a 14 napos határidő a tárgy átvételét követő 1 nappal kezdődik.
Ha visszaküldök egy terméket, amelyre bónuszt, kedvezményt, ajándékutalványt vagy egyéb kedvezményt igényeltem, mekkora összeget kapok vissza?
Az olyan szerződéstől való elálláskor, amelyben bónuszt, kedvezménykódot vagy promóciós kódot használtak, ezek az összegek kedvezménynek minősülnek, és nem járnak vissza a felhasználónak. Csak a befizetett összeg kerül vissza a felhasználó TRR-ébe vagy más fizetőeszközbe, amennyiben ezt a felhasználó kifejezetten kéri. Az ajándékutalvány a szerződéstől való elálláskor fizetőeszköznek minősül, ezért annak összege a szerződéstől való elállás esetén visszajár a vásárlónak.
Mely tételeket nem lehet visszaküldeni?
A fogyasztót nem illeti meg a szerződéstől való elállás joga azon szerződések esetében, amelyek tárgya a fogyasztó pontos utasítása szerint előállított, a személyes szükségleteihez igazított áru, amely visszaküldésre nem alkalmas. romlandó vagy már lejárt. A szerződéstől való elállás lehetősége szoftver vagy audio- és videohordozó vásárlásakor nem lehetséges, ha a fogyasztó felnyitotta a biztonsági zárat.
A szerződéstől való elállás nem lehetséges az alábbi áruk esetében:
- olyan árukra vagy szolgáltatásokra, amelyek ára a piacok ingadozásaitól függ, amelyekre a vállalatnak nincs befolyása, és amelyek a szerződéstől való elállási időszak alatt fordulhatnak elő;
- olyan áruk esetében, amelyeket a fogyasztó pontos utasításai szerint gyártanak, és az ő személyes szükségleteihez igazodnak;
- olyan árukra, amelyek természetüknél fogva visszaküldésre nem alkalmasak, romlandóak vagy gyorsan lejárnak;
- a nyújtott szolgáltatásra, ha a vállalkozás a szerződést maradéktalanul teljesíti, és a szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett előzetes hozzájárulása és a szerződéstől való elállás jogának elvesztéséhez való hozzájárulása alapján kezdődött meg, amikor a vállalkozás azt maradéktalanul teljesíti;
- lezárt hang- vagy videofelvételek és számítógépes programok, ha a fogyasztó a szállítást követően felnyitotta a biztonsági zárat;
- egészségvédelmi vagy higiéniai okokból visszaküldésre alkalmatlan lepecsételt áru, ha a fogyasztó a kiszállítást követően kinyitotta a zárat; kistestű állatoknak szánt élelmiszer vásárlásakor, ha a csomagolás nyitott vagy sérült;
- olyan áruk, amelyek természetüknél fogva elválaszthatatlanul keverednek más cikkekkel;
- nem tárgyi adathordozón szállított digitális tartalom, ha a szolgáltatás nyújtása a fogyasztó kifejezett előzetes hozzájárulása és hozzájárulása alapján kezdődött.
A megszerzett nyeremény semmilyen körülmények között nem fizethető ki, vagy nem küldhető vissza a JJSPA számlájára.